Translate

BERHATI-HATI MENGAMBIL PERKHIDMATAN INTERNET (P1 WIMAX,DIGI,MAXIS DAN LAIN2), ASTRO ATAU BIL-BIL LAIN

Jumaat, 14 Jun 2013

Saya seorang gamer,selalu main game tidaklah selalu kadang-kadang je. bosan-bosan mainlah.Setelah dapat keje di Johor bahru di sebuah hospital saya duduk dengan kawan saya kongsi satu bilik,selepas 1 setahun kerja ada kawan saya hendak kongsi satu rumah,so saya pon dengan kawan saya pindah satu rumah.


Selepas dalam 6 bulan ada satu kawan saya tempat kerja hendak cari bilik,saya pon ingat saya ada 1 bilik,so pon ofer dekat die,die seorang gamer juga,die budak IT,so tahulah semua tentang IT , saya ini kurang sikit,selepas itu kawan saya itu menperkenalankan satu game online,saya pon mainlah,main-main tertagih pulak sampailah sekarang,rumah itu pon ada internet bestlah...main.....

selepas setahun saya pon merancang hendak berkahwin,mase itu saya tidak ada rumah lagi, saya duduk rumah wife saya dulu,dekat rumah wife saya itu, tidak ada internet so,saya pon carilah internet,orang cakap p1 wimax bagus lepas itu saya belilah dengan ikat setahun je, saya ambek plan ONEplan rm99.Selepas kahwin saya mainlah game online saya itu,dalam masa saya guna 3 bulan ok lagi macam tidak ada limit siap boleh tengok youtude lagi dah banyak vedio dah tengok,tapi still masih boleh guna,lepas 3 bulan internet slow sikit habis je quota lagilah slow,saya jadi tension sebab saya tidak boleh main game dengan sempurna,sebab kalau tidak sempurna saya tidak boleh dapat markah paling tinggi antara orang lain, lagi satu saya pernah overdue tidak bayar dalam 2 bulan,lepas itu p1 wimax terminate saya puya internet,saya geramlah saya pom pergilah bayar dalam pukul 9 macam itu,dah bayar saya calllah p1 wimax,die tidak angkat-angkat, kalau angkat pon die cakap p1 sini.....lepas itu diammmmmmmmmmmmmmm..panas je aku....lepas itu aku pon nikat tukor internet line....ingat masa rumah lama guna streamyx...so aku pon beli streamyx fuhhhh terbaik..memang terbaik.....

Lepas setahun aku dapat kenaikan gaji yang menandak...fikir-fikir macam hendak beli rumah, sahaja cakap dengan isteri hendak beli rumah...ingat hendak beli rumah makmertua,sebab rumah itu sewa je...tapi fikir-fikir tuan rumah letak harga mahal,dulu dia janji lain sekarang lain pembohong....lepas itu carilah area jahor bahru...ada satu rumah isteri aku berkinan rumah cluster 2 tingkat berkembar rm300k,so aku pon mohon .....selepas 2 permaju pergi hantar aku puya document dekat public bank,lepas 4 hari macam tu...dia cakap aku ada ctos..saya cakap ctos itu apa? dia cakap awak ada apa-apa tidak bayar tidak?..saya fiki2....alamak p1 tidak bayar ....saya cakap ad...saya cakap p1 je....dia cakap awak kene clearkan dulu,baru boleh mohon..aduhhhhhh masak dah macam crisis, saya tidak tahu pon p1 ad mengena dengan pinjaman bank...saya pon searchlah ctos itu apa..dah search itu...barulah tahu..saya ada perjanjian dengan pihak p1 yang saya tidak baca,saya main sign je.....kalau aku tahu jadi macam aku tidak ambek p1..services lembab2..product tidak memuaskan.sekarang saya susah hendak beli rumah kene bayar bil tertunggak itu sebanyak rm1 k

so aku rasa bil-bil yang lain pon sama,so aku saran berhati-hati sebelum mengambil perkhidmatan internet ,astro dan lain-lain bill.baca betul-betul perjanjian anda itu.kalau rasa tidak manpu bayar jangan ambek.cari services yang paling bagus jangan main ambek je.......kalau dah ambek kalau tidak guna cepat-cepat terminatekan jangan biarkan tertunggak je.....ok itu sahaja saya hendak share...sharelah maklumat ini pada kawan-kawan anda......

0 ulasan:

Catat Ulasan