Translate

Analisis Perbezaan Otak lelaki dengan perempuan

Ahad, 30 Jun 2013




1. Multitasking:
Wanita - Pelbagai proses
Otak wanita yang direka untuk menumpukan perhatian pelbagai tugas pada satu masa.
Wanita boleh Watch TV dan Bercakap melalui telefon dan masak.
Lelaki - Proses Single
Otak lelaki direka untuk menumpukan perhatian hanya satu kerja pada satu masa. Lelaki tidak boleh menonton TV dan bercakap melalui telefon pada masa yang sama. mereka berhenti TV semasa Bercakap. Mereka boleh menonton TV atau bercakap melalui telefon atau masak.

2. BAHASA:
Wanita boleh belajar banyak bahasa. Tetapi tidak dapat mencari penyelesaian kepada masalah. Lelaki tidak boleh belajar banyak bahasa, tetapi mereka dengan mudah dapat menyelesaikan masalah.
Itulah sebabnya dalam purata gadis berusia 3 tahun mempunyai perbendaharaan kata tiga kali lebih tinggi daripada kanak-kanak lelaki berusia 3 tahun.

3. KEMAHIRAN ANALISIS:
Otak lelaki mempunyai banyak ruang untuk mengendalikan proses analisis. Mereka boleh menganalisis dan mencari penyelesaian untuk proses dan reka bentuk peta bangunan dengan mudah. Tetapi Jika peta kompleks dilihat oleh wanita, mereka tidak dapat memahaminya. Wanita tidak boleh memahami butir-butir peta mudah, Bagi mereka ia adalah hanya membuang garis-garis pada kertas.

4. MEMANDU KERETA.
Semasa memandu kereta, lelaki analisis ruangan yang digunakan dalam otak. Dia boleh memandu kereta secepat mungkin. Jika dia melihat sesuatu objek pada jarak jauh, serta-merta otaknya mengklasifikasikan objek (bas atau van atau kereta) arah dan kelajuan objek dan dia memandu dengan sewajarnya. Jika perempuan mengambil masa yang lama untuk mengenali arah objek / kelajuan. lelaki fikiran proses tunggal berhenti audio dalam kereta (jika ada), kemudian menumpukan hanya pada memandu.

5. Berbaring
Apabila lelaki berbohong kepada wanita bersemuka, mereka terperangkap dengan mudah. Otak super semula jadi wanita memerhati ekspresi muka 70%, bahasa badan 20% dan kata-kata yang datang dari mulut 10%. Otak lelaki tidak mempunyai ini. Wanita mudah berbohong kepada lelaki bersemuka.
Jadi lelaki, tidak berbohong bersemuka.

6. MASALAH MENYELESAIKAN
Jika seorang lelaki yang mempunyai banyak masalah, otaknya jelas mengklasifikasikan masalah dan meletakkan mereka di dalam bilik individu di dalam otak dan kemudian mendapati penyelesaian satu demi satu. Anda boleh melihat banyak lelaki melihat langit untuk masa yang lama. Jika seorang wanita mempunyai banyak masalah, otaknya tidak boleh mengklasifikasikan masalah. dia mahu satu beberapa untuk mendengar bahawa. Selepas memberitahu segala-galanya kepada orang yang dia pergi gembira tidur. Dia tidak bimbang mengenai masalah yang diselesaikan atau tidak.

7. APA MEREKA MAHU
Lelaki mahu status, kejayaan, penyelesaian, proses yang besar, dan lain-lain .. Tetapi Wanita mahu hubungan, rakan-rakan, keluarga, dan lain-lain ..

8. Rasa tidak puas hati
Jika wanita tidak berpuas hati dengan hubungan mereka, mereka tidak boleh menumpukan perhatian kepada kerja mereka. Jika lelaki tidak berpuas hati dengan kerja mereka, mereka tidak dapat menumpukan perhatian kepada hubungan.

9. UCAPAN
Wanita menggunakan bahasa tidak langsung dalam ucapan. Tetapi Lelaki menggunakan bahasa langsung.


10. PENGENDALIAN EMOTION
Wanita banyak bercakap tanpa berfikir. Lelaki bertindak banyak tanpa memikirkan

0 ulasan:

Catat Ulasan